Thursday, April 20, 2006

Buenos Aires, a new anti tobacco wave / Buenos Aires en una nueva oleada anti tabaco

Buenos Aires, a new anti-tobacco wave
There aren’t adds on TV or radio anymore. Neither in sports entertainments. The places where you breathe tobacco will be less soon. The anti-tobacco wave in Argentina doesn’t stop. www.dejardefumar.com.ar . Under the slogan: “They promise you pleasure, you buy cancer” they launched a series of messages that want to avoid the proliferation of the consume. They added the campaign to a no-end-chain: in May 2004 the legislative sector of Buenos Aires sanctioned the law that promotes the creation of the “Provincial Permanent Program of Prevention and Control of Tobacco Consume”. The initiative tries to be adequate to the new international treaty approved recently by the World Health Organization (WHO) which banns the ads about tobacco, and is in its ratification process. In enterprises the anti-tobacco crusade started to change some habits. For example, they ask their employers to go to the street to smoke, so the nicotine addictives would start to be cut off from closed places. It doesn’t happen the same with coffee or tea consumers, because they stimulate the production. This new anti-tobacco wave also tries the possibility of the prohibition of the consume of tobacco in discotheques, because of the possible fire, after the Cromañon tragedy. Argentina has 9 million smokers. With all this anti-tobacco measures, maybe in a near future they will be less. The Minister of Health, Ginés González García, launched a project of law that banns the smoking inside closed public places, a similar decision to the one adopted in Italy. The future of the advertisements of the tobacco brands is doubtful, and companies are ready to free the last chance they have: to subsist depending on the image that they achieved to impose in their consumers mind though their famous icons: (the cowboy of Marlboro, the camel of Camel, the red circle of Lucky, and others), that the boxes keep alive.
Buenos Aires en una nueva oleada antitabaco Ya no hay más avisos en radio ni en televisión. Tampoco en espectáculos deportivos. Los lugares en donde se pueda aspirar tabaco cada vez serán menos. La avanzada antitabaco en la Argentina tampoco se detiene. www.dejardefumar.com.ar . Con el eslogan: “Te prometen placer, comprás cáncer” se lanzó una serie de mensajes que buscan evitar la proliferación del consumo. La campaña se suma a una cadena que parece no tiene fin: la legislatura porteña sancionó en mayo de 2004 la ley que promueve la creación del Programa Provincial Permanente de Prevención y Control del Tabaquismo. La iniciativa pretende adecuarse al nuevo convenio internacional aprobado recientemente por la Organización Mundial de la Salud que prohíbe la publicidad del tabaco, y que está en proceso de ratificación. En las empresas la cruzada antitabaco ya empezó a modificar hábitos. En algunas empresas se debe salir a la calle para fumar, es decir que los adictos a l nicotina comienzan a ser apartados dentro de los lugares cerrados. No asi los consumidores de café o te, porque estos estimulan la producción. La nueva oleada antitabaco también trata la posibilidad de prohibición del consumo de tabaco en discotecas, por posibles incendios tras la tragedia de Cromañon. En el país hay 9 millones de fumadores. Con tantas medidas antitabáquicas en el futuro tal vez sean menos. El ministro de Salud de la Nación, Ginés González García, impulsa un proyecto de ley que impida fumar en espacios públicos cerrados, en una medida similar a la que adoptó Italia. En cuanto al futuro publicitario de las marcas es dudoso y las tabacaleras se disponen a librar la última batalla que les queda: la de subsistir dependiendo de la imagen que hayan logrado imponer en la mente de sus consumidores mediante sus famosos iconos (el cowboy de Marlboro, el camello de Camel, el círculo rojo de Lucky, y otros), que las marquillas mantienen vivas.

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