Thursday, April 12, 2007

Motorola; Explore new ways of communication

Motorola; New ways of Communication

Motorola this year, explore new experiences by two new ways to communicate his brand power targeting the more voracious social sectors by the coolness. Cobranding strategy and Guerrilla communication. These days made a cobranding strategy with the internationalized argentinean brand "Trosman" (Jessica Trosman) characterized by the permanent innovation of silhouettes and textile development. Her designs are directed to the market segment denominated “designer clothing”, that is made up by articles of luxury of highest added value, which they have a very specific client who looks for and values the details of quality and design, and that at the same time, arranged to pay much more since it is handled almost like a collector. Next to her it presented/displayed exclusive designs for PEBL, KRZR1, and RZR cell phones, in the BAF week 07 in March.

In a parallel objective of communication, Motorola addopted a communication campaign in Buenos Aires called Guerrilla Paper. This concept of guerrilla invites the potential clients of the brand, to be designers by the concept of urban landscape, personal places and objects personalization. The campaign consists to atracct potential clients to download the papers designed by Joshua Davis, an illustrator who works with the chaos theory in art (or random generation in controlled surroundings) and persuade to stick them where the people want to do it. These new ways of communication explored by the brand generated a plus for the brand value (in a clear objective of association to “design brand”) next to a slope of personalization and interactivity with the products that offers.



Motorola; Nuevas formas de comunicación

Motorola en lo que va de este año realizó experimenta dos nuevas maneras de comunicar el poderío de su marca entre los sectores sociales más voraces por la novedad. Estrategia de cobranding y de comunicación mediante guerrilla.
Por un lado realizó por estos días una estrategia de cobranding con la marca argentina internacionalizada Trosman ( Jessica Trosman) caracterizada por la innovación permanente tanto de siluetas como de desarrollo textil. Sus diseños están dirigidos al segmento del mercado denominado “designer clothing”, que se compone por artículos de lujo de altísimo valor agregado, que tienen un cliente muy específico que busca y valora los detalles de calidad y diseño, y que está, al mismo tiempo, dispuesto a pagar mucho más ya que se maneja casi como un coleccionista. Junto a ella presentó diseños exclusivos para los celulares PEBL, KRZR1, y RZR, en el BAF week 07 realizado en Marzo.

En un objetivo de comunicación paralelo Motorola adopta una campaña de comunicación en Buenos Aires y otras ciudades del mundo llamada Guerrilla Paper. Este concepto de guerrilla invita a los potenciales clientes de la marca a convertirse en diseñadores mediante el concepto de personalización del paisaje urbano, lugares y objetos personales. La acción consiste en que los potenciales clientes bajen del website Guerrilla Paper uno de los diseños diseñados por Joshua Davis, un ilustrador que trabaja con la teoría del caos en el arte (o generación aleatoria en entornos controlados) y luego pegarlos en aquello que se quiere empapelar. Con estas nuevas vías exploradas por la marca se generan valor agregado marcario ( en un claro objetivo de asociación a marca de "diseño") junto a una vertiente de personalización e interactividad con los productos que ofrece.



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